Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

Deklaracja dostępności

bsstaszow logo

Wstęp do deklaracji

Obsługa bez barier to konkretne działania.

Bank Spółdzielczy w Staszowie dokłada wszelkich starań, aby zapewnić dostępność oferowanych usług dla wszystkich użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami.

Naszym celem jest tworzenie przestrzeni – zarówno online, jak i stacjonarnie – przyjaznej i dostępnej dla każdego. Chcemy, aby każda osoba, niezależnie od swoich możliwości, mogła swobodnie korzystać z naszych produktów, usług i informacji.

Zapewniamy naszym klientom dostęp do usług bankowości detalicznej na kilka sposobów – poprzez placówki bankowe, bankowość internetową, aplikację mobilną, bankomaty i wpłatomaty.

W działaniach związanych z dostępnością kierujemy się obowiązującymi regulacjami prawa krajowego, międzynarodowymi standardami.

Stan dostępności cyfrowej

Bank Spółdzielczy w Staszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

  • Data sporządzenia deklaracji: 26 czerwca 2025 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 26 czerwca 2025 r.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Deklaracja dostępności dotyczy strony http://www.bsstaszow.pl.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji strony internetowej: 09 czerwca 2025 r.

Bank zapewnia dostępność cyfrową środowiska teleinformatycznego. W szczególności dotyczy to aplikacji mobilnych i webowych oraz stron internetowych, które tworzy lub współtworzy, w rozumieniu Standardu Web Content Accessibility Guidelines („WCAG”), na poziomie A/AA.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • Część załączonych dokumentów może nie posiadać warstwy tekstowej - są skanami dokumentów.
  • Część załączonych plików graficznych nie posiada opisów alternatywnych.
  • Część załączonych dokumentów może nie posiadać prawidłowej struktury np. hierarchii nagłówków.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Wprowadzone udogodnienia

W trosce o zapewnienie pełnej dostępności wdrożyliśmy następujące funkcje:

Wtyczka dostosowująca stronę

Zainstalowano One Click Accessibility, umożliwiającą korzystanie z wersji wysokiego kontrastu, powiększenia czcionki oraz dodatkowych opcji ułatwiających nawigację.

Opcja powiększania czcionki

Umożliwiamy czterostopniowe powiększenie czcionki każdego elementu strony.

Linki wizualne

Wszystkie linki na stronie są wyróżnione wizualnie dla łatwiejszej nawigacji.

Obsługa skrótów klawiszowych

Strona obsługuje popularne skróty klawiszowe, co usprawnia poruszanie się po serwisie.

Opcje kontrastu i dostosowań wizualnych, w tym:

  • Skala szarości
  • Wysoki kontrast
  • Negatywny kontrast
  • Jasne tło
  • Podświetlenie linków
  • Czytelna czcionka

Mapa strony i wyszukiwarka

Dostępne bezpośrednio z poziomu strony głównej.

Wersja wysokiego kontrastu

Możliwość uruchomienia trybu wysokiego.

Brak pułapek klawiaturowych

Strona nie zawiera elementów powodujących gwałtowne zmiany jasności ani migotania na czerwono.

Brak elementów dźwiękowych i migających

Strona nie zawiera automatycznie uruchamianych dźwięków ani animacji, których nie można zatrzymać.

Spójność układu

Układ i działanie menu oraz nawigacji są spójne na wszystkich podstronach.

Nawigacja za pomocą klawiatury

Struktura strony umożliwia logiczną nawigację.

Etykiety pól formularzy

Jasne i jednoznaczne oznaczenie pól formularzy zapewnia łatwe ich rozpoznanie.

Bankowość elektroniczna i aplikacja mobilna

Nasza bankowość elektroniczna to:  eBO RWD oraz eBO Mobile Pro.

Nasza bankowość elektroniczna jest częściowo zgodna z wymaganiami ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze, dlatego na bieżąco pracujemy nad udostępnieniem kolejnych funkcjonalności. 

Aby zapewnić Ci dostępność i bezpieczeństwo, w naszych systemach używamy prostego języka, dzięki temu są intuicyjne, proste w obsłudze, a treść ekranów może zostać odczytana przez programy komputerowe.

Aplikacja została zaprojektowana z myślą o różnych rozdzielczościach ekranu, co zapewnia wygodę korzystania na komputerach, tabletach i smartfonach. Układ aplikacji dynamicznie dopasowuje się do rodzaju i orientacji ekranu.

Jeśli automatycznie zostanie wykryty błąd wprowadzania danych i znane są sugestie korekty,  użytkownik otrzyma stosowną podpowiedź.

Dostępność usług w kanale stacjonarnym

Bank zapewnia dostępność swoich usług zgodnie z przepisami prawa krajowego, unijnego, wytycznymi oraz odpowiednimi przepisami wewnętrznymi Banku.

Bank zapewnia dostępność usług poprzez odpowiednie przygotowanie dokumentów i materiałów, w szczególności: prezentacji, ulotek lub innych materiałów promocyjnych, treści na stronie internetowej Banku, formularzy, wniosków, umów, pism i dokumentów związanych z kontrolą, raportowaniem oraz końcowym rozliczeniem produktu.

Bank zapewnia dostępność usług w kontakcie bezpośrednim z pracownikami Banku. Jeśli wymaga tego specyfika usługi, również za pośrednictwem innych kanałów komunikacji.

Dostępność produktów wykorzystywanych przy świadczeniu usług

Bank dba o dostępność swoich usług bankowych, w tym bankomatów, dla jak najszerszego kręgu klientów, w tym osób z niepełnosprawnościami. W ramach tej troski Bank korzysta również z bankomatów sieci Planet Cash, które oferują szereg funkcji ułatwiających korzystanie z urządzeń, szczególnie dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Warto jednak pamiętać, że dostępność poszczególnych funkcji zależy od dostawcy danego urządzenia.

Audio w bankomatach

W wybranych bankomatach dostępna jest funkcja głosowa, która po podłączeniu słuchawek pozwala osobom niewidomym lub słabowidzącym na samodzielne korzystanie z urządzenia. Głosowe instrukcje prowadzą użytkownika przez procesy takie jak wybór opcji, wpisywanie PIN-u czy pobieranie gotówki.

Wysoki kontrast ekranu i klawiszy

W niektórych bankomatach zastosowano wysoki kontrast klawiszy (np. białe cyfry na czarnym tle), co umożliwia łatwiejsze rozpoznawanie cyfr i funkcji przez osoby z problemami ze wzrokiem. Dodatkowo ekran może oferować możliwość zwiększenia kontrastu i powiększenia tekstu.

Bezdotykowa obsługa

Bankomaty umożliwiają również obsługę za pomocą technologii NFC (zbliżeniowej), co może ułatwić korzystanie z urządzenia osobom z ograniczoną sprawnością motoryczną.

Dzięki współpracy z dostawcami urządzeń, Bank dąży do tego, aby korzystanie z bankomatów było jak najbardziej komfortowe i dostępne dla wszystkich klientów.

Dostępność architektoniczna

Oddział w Staszowie

ul. Kościelna 25

28-200 Staszów

  • Wejście do oddziału od ulicy Niepodległości po schodach (5 stopni), jest również podjazd dla wózków bezpośrednio z parkingu.
  • Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Nie są one sterowane automatycznie, ale w środku zawsze jest osoba, która pomoże je otworzyć.
  • Zaraz po wejściu do budynku znajduje się sala obsługi klienta.
  • W budynku nie ma informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
  • W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
  • Brak jest tłumacza języka migowego.
  • W oddziale znajduje się stanowisko komputerowe dla klientów wyposażone w słuchawki, możliwość komunikacji za pomocą tekstu pisanego jak również możliwości odczytu rozmowy, bądź dokumentacji.
  • W budynku znajduje się toaleta częściowo przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Parking – zlokalizowany bezpośrednio obok wejścia do oddziału

  • Mamy wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
  • Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 5 metrów.
  • Parking jest bezpłatny.

Pies asystujący

  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.

 

Oddział w Bogorii

ul. Rynek 4

28-210 Bogoria

  • Wejście do oddziału od ulicy Rynek – brak przeszkód.
  • Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Nie są one sterowane automatycznie, ale w środku zawsze jest osoba, która pomoże je otworzyć.
  • Zaraz po wejściu do budynku znajduje się sala obsługi klienta.
  • W budynku nie ma informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
  • W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
  • Brak jest tłumacza języka migowego.
  • W oddziale znajduje się stanowisko komputerowe dla klientów wyposażone w słuchawki, możliwość komunikacji za pomocą tekstu pisanego jak również możliwości odczytu rozmowy, bądź dokumentacji.
  • W budynku znajduje się toaleta częściowo przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Parking – zlokalizowany w tylnej części oddziału

  • Mamy wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
  • Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 20 metrów.
  • Parking jest bezpłatny.

Pies asystujący

  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.

 

Oddział w Iwaniskach

ul. Opatowska 21

27-570 Iwaniska

  • Wejście do oddziału od ulicy opatowskiej po schodach (3 stopnie), brak podjazd dla wózków.
  • Drzwi wejściowe do budynku nie są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Nie są one sterowane automatycznie.
  • Po prawej stronie po wejściu do budynku znajduje się sala obsługi klienta.
  • W budynku nie ma informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
  • W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
  • Brak jest tłumacza języka migowego.
  • W oddziale znajduje się stanowisko komputerowe dla klientów wyposażone w słuchawki, możliwość komunikacji za pomocą tekstu pisanego jak również możliwości odczytu rozmowy, bądź dokumentacji.
  • W budynku brak jest toalety dostępnej dla klientów.

Parking – zlokalizowany w tylnej części oddziału

  • Brak wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
  • Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 20 metrów.
  • Parking jest bezpłatny.

Pies asystujący

  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.

 

Oddział w Rytwianach

ul. Staszowska 8

28-236 Rytwiany

  • Wejście do oddziału od ulicy Staszowskiej po schodach (3 stopnie), jest również podjazd dla wózków bezpośrednio z parkingu.
  • Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Nie są one sterowane automatycznie, ale w środku zawsze jest osoba, która pomoże je otworzyć.
  • Zaraz po wejściu do budynku znajduje się sala obsługi klienta.
  • W budynku nie ma informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
  • W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
  • Brak jest tłumacza języka migowego.
  • W oddziale znajduje się stanowisko komputerowe dla klientów wyposażone w słuchawki, możliwość komunikacji za pomocą tekstu pisanego jak również możliwości odczytu rozmowy, bądź dokumentacji.
  • W budynku znajduje się toaleta częściowo przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Parking – zlokalizowany bezpośrednio przed wejściem do oddziału

  • Mamy wyznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
  • Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 2 metrów.
  • Parking jest bezpłatny.

Pies asystujący

  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: brak
  • Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): brak
  • Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): brak
  • Aktualny raport z zapewnienia dostępności: brak

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością możesz zgłosić to na adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., lub telefonicznie +48 15 864 70 40. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do Zarządu naszego Banku:

  • Grzegorz Kozak – Prezes Zarządu,
  • Adres: ul. Kościelna 25, 28-200 Staszów,
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.